صفحات: 1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10 11 12 ... 24

  دوشنبه 1 شهریور 1400 12:39, توسط ادرینا نیکان   , 641 کلمات  
موضوعات: دندانپزشکی, دندانپزشکی ایمپلنت

تعریف ایمپلنت و اجرای آن و انواع ایمپلنت دندان ، در این مطلب  تعاریف در مورد ایمپلنت دندان و همچنین  اجزای تشکیل دهنده  آن  و همچنین  انواع مختلف ایمپلنت را بررسی و اطلاعات اولیه ای به  شما می دهیم  

اگر سوال خاصی در این مورد پیش آمد لطفا تماس بگیرید  .

02177971183 دندانپزشکی ایمپلنت تهران  

انواع ایمپلنت

 

...

تعریف ایمپلنت و اجرای آن و انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت چیست؟
خوشبختانه امروزه با استفاده از روش های مختلفی می توان دندان هایی را که پوسیده شده اند را ترمیم و بازسازی نموده و همچنین با استفاده از روش های مختلفی دندان های از دست رفته را جایگزین نمود که از جمله بهترین این روش ها جهت جایگزین نمودن دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان می باشد. ایمپلنت دندانی در واقع یک ریشه مصنوعی به شکل پیچ و از جنس تیتانیوم می باشد که به جای ریشه دندان طبیعی در استخوان فک کاشته می شود. درست به همان شکل که دندان طبیعی روی ریشه سوار می باشد ، یک یا چند دندان پروتزی یا تاج دندانی تهیه شده در لابراتوار بر روی ایمپلنت هایی که در نقش یک پایه عمل می کنند ، سوار می گردند.

اجزاء تشکیل دهنده ایمپلنت:
فیکسچر ( پست یا پایه ایمپلنت)
اباتمنت ( ابزار اتصال فیکسچر به تاج )
تاج دندان یا پروتز دندان مصنوعی

ایمپلنت از چه موادی تهیه می شود؟
لازم به ذکر است که اجزاء تشکیل دهنده ایمپلنت از مواد گوناگونی مثل تیتانیوم ، سرامیک یا زیرکونیا تهیه می شوند. ولی امروزه ایمپلنت های تیتانیومی موارد مصرف بیشتری دارند.

انواع مختلف ایمپلنت دندان
اوردنچر
در حقیقت می توان گفت که اوردنچر بر پایه ایمپلنت هم تقریبا دارای همان ساختار دندان مصنوعی سنتی می باشد تنها تفاوت آن در این مسئله می باشد که پروتز دندانی به جای قرار گرفتن بر روی لثه فرد ، بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد.

All on 4
در واقع این روش ، یک روش خلاقانه ویژه افرادی می باشد که استخوان فک آن ها دارای فضا یا تراکم کافی جهت کاشت بیش از 4 ایمپلنت نمی باشد. در این روش 4 ایمپلنت را با زاویه های مشخص در 4 ناحیه از استخوان فک که دارای بیشترین فضا و تراکم می باشد ، می کارند ، و سپس پروتز دندانی را روی آن ها سوار می کنند.

مینی ایمپلنت
مینی ایمپلنت ها متشکل از یک پایه تیتانیومی که درون استخوان فک کاشته می شود می باشند که انتهای آن ها یک گوی کوچک و یک سوکت همراه با حلقه پلاستیکی قرار گرفته و وظیفه چسباندن دندان به پایه را بر عهده دارند. از آنجایی که همه مراحل کاشت مینی ایمپلنت در طول یک جلسه انجام می گردد به آن ایمپلنت یک روزه هم می گویند.

ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت فوری
در ایمپلنت دیجیتال از مدل سازی کامپیوتر سه بعدی جهت بررسی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گیری رشته های عصبی استفاده می گردد. و چون دندانپزشک این اطلاعات معتبر را در اختیار دارد می تواند با کمترین شکاف ، عمل کاشت ایمپلنت را در فک طراحی نماید. در در این روش کاشت ایمپلنت در همان جلسه اول ، ایمپلنت ،اباتمنت و تاج دندان مصنوعی موقت در دهان بیمار قرار داده می شود. بهبود لثه بعد از کاشت ایمپلنت و سوار شدن تاج دندان مصنوعی موقتی بودن استفاده از هیلینگ کپ انجام می شود. لازم به ذکر است که در این روش نیازی به بخیه زدن منتظر ماندن 4 تا 6 ماهه جهت قرار دادن تاج دندان روی ایمپلنت نمی باشد.

ایمپلنت سنتی یا ایمپلنت استاندارد
در این روش ، کاشت ایمپلنت را در طی دو مرجله انجام می دهند که باید مابین این دور مرحله سه تا شش ماه فاصله باشد. با توجه به وضعیت سلامتی و چگونگی بهبود زخم بیمار ، امکان دارد این فاصله زمانی متغیر باشد . باید اشاره داشته باشیم که ایمپلنت هایی که از نوع اندو استیل می باشند دارای تخلخل ها و منافذی در ساختار پایه خود می باشند که به استئوبلاست و بافت های مرتبط به آن اجازه می دهند در این منافذ رشد نمایند. در اصطلاح ایمپلنتولوژی به این فرآیند استئواینتگریشن گفته می شود.

 


فرم در حال بارگذاری ...

  سه شنبه 22 بهمن 1398 21:53, توسط ادرینا نیکان   , 932 کلمات  
موضوعات: بدون موضوع, دندانپزشکی, دندانپزشکی ایمپلنت

با رعایت آموزش های بهداشتی مناسب میتوان امید داشت که ایمپلنت های ما یک عمر دوام بیاورند ایمپلنت دندانی همانند دندانهای طبیعی شما به نظر می‌رسد آنها در فک شما قرار می گیرند این بدان معناست که دیگر لازم نیست نگران باشید که آن ها از بین بروند و با آموزش روش های بهداشتی بر عمر ایمپلنت خود بیافزایید.

بهداشت ایمپلنت دندان

...

مراقبت از کاشت ایمپلنت و آنچه شما باید بدانید
در ایمپلنت های خود نمی توانید حفره ای دریافت کنید. این موضوع بسیار خوب است اما، شما هنوز هم در معرض بیماری پریودنتال هستید. حفظ بافت لثه سالم برای موفقیت طولانی مدت در کاشت شما مهم است. پس از شروع بیماری لثه، شما در معرض خطر ریزش استخوان قرار می گیرید. در صورت عدم کنترل، ایمپلنت شما در نهایت چیزی برای نگه داشتن نخواهد داشت و از بین می رود. هیچ کس چنین چیزی را نمی خواهد، به خصوص که ایمپلنت ها برای شروع بسیار گران هستند.
در ادامه خواهیم دید که چگونه با مسواک زدن و نخ دندان از دندان های خود مراقبت کنید. اطمینان از سلامت بافت لثه شما به این معنی است که لبخند زیبای شما تا سالهای طولانی دوام خواهد داشت.

تمیز کردن ایمپلنت های دندان با خمیردندان مناسب
ایمپلنت های دندانی امروزه سطح کاشت خشن دارند. این امر به استخوان سازی کمک می کند. این یک امر جالب است که چگونه فلز ایمپلنت با موفقیت با استخوان شما ارتباط برقرار می کند. این ارتباط به همین دلیل است که ایمپلنت شما به طور محکم در فک باقی بماند. این موضوع ایمپلنت را بسیار ایمن تر می کند. به همین دلایل، استفاده از خمیردندان کم ساینده باعث افزایش عمر کاشت شما می شود.

از مواد خمیردندان با مواد زیر خودداری کنید:
• فلوراید استنوس
• فلورید سدیم
• جوش شیرین
• حذف کننده های لکه
پیروی از این قانون ساده برای ایمپلنت طولانی مدت مهم است. در بخش بعدی بیایید ببینیم که چگونه و چند بار ایمپلنت خود را مسواک می زنید.

چگونه به طور صحیح ایمپلنت های دندان را تمیز کنید و مسواک بزنید
اینکه از چه نوع مسواکی استفاده می کنید از اهمیت کمتری نسبت به تکنیک مسواک زدن و اینکه چند بار مسواک می زنید، برخوردار است. در واقع، مطالعات هیچ تفاوتی بین مسواک های صوتی، دستی یا برقی نشان نداده اند.
از هر نوع مسواکی استفاده می کنید، مطمئن شوید که موهای نرم دارد. برخی از افراد برس های برش خورده را مفید می دانند. آنها برس های کوچکی هستند که برای ایجاد شکاف بین دندان ها طراحی شده اند و می توانند به شما در تمیز کردن نواحی قابل دسترسی کمک کنند. و بعضی برس هایی با موهای نایلونی (بدون سیم فلزی) را انتخاب می کنند تا سطح ایمپلنت خراشیده نشود.

تکنیک های درست مسواک زدن
از همه مهم تر تکنیک مسواک زدن خوب است، تا باعث جلوگیری از بیماری پریودنتال در تمام دندان ها شود. که این موضوع شامل سلامت ایمپلنت نیز می شود. همانطور که مسواک می زنید، یک بار روی یک دندان تمرکز کنید و تمام سطوح آن را بپوشانید. همچنین سعی کنید حداقل دو دقیقه در روز مسواک بزنید. می توانید یک تایمر تنظیم کنید یا ترانه ای را برای خود بخوانید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی مسواک می زنید.

ایمپلنت دندان و رعایت بهداشت
استفاده از نخ دندان در تمیز کردن دندان ها
انواع زیادی نخ برای انتخاب وجود دارد. نخ دندان ها از بافت لثه اطراف ایمپلنت شما محافظت می کنند. این امر به ویژه در صورتی که ایمپلنت شما به یک پل یا یک نوار متصل باشد صادق است. آنها به شما اجازه می دهند تا به اطراف دندان خود برسید و فضاهای تنگ و کوچک را تمیز کنید.

رعایت نکات لازم در استفاده از نخ دندان
هنگام استفاده از نخ دندان، مطمئن شوید که نه تنها روی کاشت، بلکه در شکاف پری ایمپلنت نیز نخ دندان قرار می گیرد. اینجاست که ایمپلنت با لثه شما مطابقت دارد. این مکان مورد علاقه برای تجمع باکتری ها است و همچنین می تواند با پلاک پر شود. این عوامل باعث می شود که این ناحیه به ویژه مستعد التهاب باشد. پس مطمئن شوید که به آن توجه کرده اید. اما، اگر به طور مرتب از نخ استفاده نکنید هنوز هم مستعد التهاب هستید. در هر یک از این موارد، ممکن است علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان، از دهان شویه ها نیز استفاده کنید.

به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید
نکته آخر مراقبت از ایمپلنت این است که به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. هر سه تا شش ماه یکبار، باید برای تمیز کردن و امتحان حرفه ای نزد دندانپزشک خود بروید. همچنین دندانپزشک باید سالانه یک پرتونگاری از ایمپلنت شما بگیرد.
آنها می توانند ارزیابی کنند که آیا رژیم مراقبت از منزل در حال کار است و در صورت نبودن آن، تغییراتی را توصیه می کنند. آنها همچنین به دنبال التهاب یا بیماری لثه خواهند بود و برای متوقف کردن پیشرفت آن تلاش می کنند. شاید نیاز به شستشوی دهان داشته باشید یا از نوع نخ دیگری استفاده کنید. یک متخصص دندانپزشکی با کیفیت مطمئن خواهد بود که به طور صحیح کاشت ایمپلنت دندان را انجام داده است.

مراقبت صحیح از ایمپلنت
با مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان، ایمپلنت شما می تواند برای سالهای طولانی ادامه یابد. اگر قبلاً کاشت دارید، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد. و اگر هم در نظر دارید که از ایمپلنت به عنوان روش درمانی استفاده کنید، حتما از یک دندانپزشک و کلینیک حرفه ای استفاده کنید که بتواند کار را به درستی انجام دهد. مشکلات ایمپلنت های ارزان قیمت می تواند سالهای بعد شما را تحت تعقیب قرار دهد.

به منظور هماهنگی برای انجام ویزیت و مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی آدرینا با شماره 77933549-77971183-021 تماس بگیرید.

 


فرم در حال بارگذاری ...

  شنبه 19 بهمن 1398 22:15, توسط ادرینا نیکان   , 778 کلمات  
موضوعات: بدون موضوع, دندانپزشکی, دندانپزشکی ایمپلنت

در دنیای ایمپلنت دندان همه افراد به دنبال اطلاعات بیشتری درباره مواد اصلی ایمپلنت دندان و ساخت روکش های متعددی که در این زمینه وجود دارد، هستند. زیرا برای کسانی که زیبایی برای آنها در اولویت است استفاده از این نوع درمان میتواند بهترین پیشنهاد باشد.

روکش ایمپلنت دندان

...

ایمپلنت دندان تیتانیوم وبررسی مزایا و معایب آن
تیتانیوم نوعی فلز است که غالباً در ایمپلنت های دندانی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به دلیل داشتن خواص آن، با استخوان های انسانی به خوبی منطبق می شود. ایمپلنت ده ها سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و آنقدر قوی و سبک است که جراحان از آن برای تعویض مفصل ران و زانو استفاده می کنند. با این حال ، تیتانیوم هم جوانب مثبت و هم منفی دارد. فواید کاشت تیتانیوم واضح است به همین دلیل بیشتر ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند.

در اینجا نگاهی گذرا به جوانب مثبت کاشت دندان تیتانیوم خواهیم داشت:
• 95٪ میزان موفقیت
• ماندگاری طولانی (30 سال یا بیشتر)
• قوی و با دوام و در عین حال سبک وزن
از طرفی، استفاده از تیتانیوم برای ایمپلنت های دندانی خطرات احتمالی و عوارض جانبی دارد. اینها عمده ترین مشکلات بالقوه برای آنهاست:
• تداخل در بیماری خود ایمنی
• سمیت گالوانیک (طعم فلزی ، احساس بار الکتریکی در نزدیکی سایر فلزات ، بی خوابی مزمن)

• واکنش آلرژیک به تیتانیوم
اگرچه این موارد نادر هستند، اما هیچ مورد مستند از این اتفاق با زیرکونیا وجود ندارد، بنابراین می توان نسبت به تیتانیوم واکنش نشان داد. افرادی که نسبت به تیتانیوم واکنش آلرژیک داشته اند، احتمالا حساسیت به نیکل دارند. (نوعی فلز موجود در آلیاژ تیتانیوم است.)
ایمپلنت های دندانپزشکی تیتانیوم از هر 10 کاشت 9 بار موفق هستند و می توانند طول عمر طولانی داشته باشند. اما ممکن است در صورت ابتلا به بیماری خود ایمنی یا حساسیت به تیتانیوم کار نکند.

ایمپلنت دندان های زیرکونیا و مزایای و معایب آن
اگرچه زیرکونیا به اندازه تیتانیوم در دندانپزشکی مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما هنوز هم گزینه ای مناسب است. زیرکونیا یک ماده کریستالی عاری از فلز است، معمولاً یک کاشت یک تکه است که بر خلاف کاشت تیتانیوم که معمولاً دارای سه قسمت است ، در فک شما وارد می شود.

روکش ایمپلنت و متریال آن
اگرچه زیرکونیا کمترین مشکلی در دنیای کاشت دندان است ، اما فواید زیادی دارد.

• هیچ فرصتی برای آلرژی فلزی وجود ندارد
• جراحی کوتاهتر به لطف داشتن یک قطعه به جای چندگانه
• زیباشناختی بسیار
پایین بودن استفاده از کاشت زیرکونیا همان چیزی است که باعث شده است بسیاری از دندانپزشکان و جراحان از استفاده ی این ماده جلوگیری کنند. در اینجا جنبه های اصلی منفی زیرکونیا آورده شده است:
• گرانتر از تیتانیوم است
• هنوز ثابت نشده است که دوام داشته باشد
ایمپلنت های زیرکونیا مواد آلرژی زا ندارند و اغلب طبیعی تر به نظر می رسند. اما آنها از کاشت تیتانیوم گران تر هستند و ممکن است طول عمر نداشته باشند.

زیبایی شناسی در زمان استفاده از ایمپلنت
کاشت تیتانیوم بسیار با دوام تر و ماندگار است، اما بسیاری از بیماران از زیبایی شناسی این کاشت ها ناراضی هستند. آنها معمولاً یک خط خاکستری را زیر لثه یا در امتداد لبه دندان می بینند. روکش دندان زیرکونیا به دلیل طبیعی به نظر رسیدن و داشتن رنگی واقعی شناخته شده است. این یکی از بهترین نقاط فروش آن برای بیماران است.
تیتانیوم به مراتب قوی تر، با دوام تر و ماندگار تر از این نوع ماده است. اگرچه نسبتاً قوی است، اما زیرکونیا از خاصیت ارتجاعی کمتری برخوردار است، به این معنی که راحت تر می تواند دچار شکستگی شود.

ایمنی استفاده از تیتانیوم در ایمپلنت
هر دو ماده سازگار با زیست مصوب FDA هستند. و استفاده ایمن برای ایمپلنت های دندانی می باشند. تنها نگرانی مربوط به تیتانیوم این است که آثار کمی از آلیاژ آن در جریان خون ظاهر می شود، اما مطالعات انجام شده در طی 50 سال گذشته هیچ عوارض جانبی از آن نشان نمی دهد. لازم به ذکر است که با تیتانیوم احتمال آلرژی فلزی وجود دارد. از طرف دیگر زیرکونیا در جریان خون ظاهر نمی شود و از نظر فشار خون بسیار حساس است.

روش جایگزین مناسب در زمان بی دندانی کامل
در صورت نیاز به قوس کامل یا مجموعه کامل دندانهای جایگزین ، کاشت تیتانیوم گزینه بهتری است. از آنجا که کاشت تیتانیوم در چندین قطعه ساخته شده است ، متخصص دندانپزشکی آزادی بیشتری در تغییر و تنظیم سفارشی کاشت در دهان شما دارد.
با داشتن کاشت زیرکونیا ، تنظیم آن با دهان بیمار بسیار سخت تر است. زیرا جابجایی ثابت است و زاویه دار کردن آن دشوار است.
از آنجا که کاشت تیتانیوم ارزان تر و طبیعی تر به نظر می رسد، جراحی کوتاه تری دارند و حاوی مواد حساسیت زا نیستند ، بیشتر افراد ممکن است آنها را انتخاب بهتری بدانند.

شما می توانید به منظور هماهنگی برای انجام ویزیت و مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی آدرینا با شماره 77933549-77971183-021 تماس بگیرید.


فرم در حال بارگذاری ...

  پنجشنبه 17 بهمن 1398 14:57, توسط ادرینا نیکان   , 664 کلمات  
موضوعات: بدون موضوع, دندانپزشکی, دندانپزشکی ایمپلنت

دندانپزشکی آدرینا در شرق تهران دارای کادر مجرب دندانپزشکی برای کاشت ایمپلنت دندان که همان جایگزین کردن دندان از دست رفته است می باشد به دلیل گران بودن این تکنولوژی جدید دندانپزشکی آدرینا در شرق تهران شرایطی را فراهم آورده است که جراحی ایمپلنت در این دندانپزشکی به صورت ارزانتر برای متقاضیان تمام شود

ایمپلنت ارزان در شرق

...

ضرورت انجام ایمپلنت دندان
همه ما در گذشته زمانی که دندان درد داشتیم، بلافاصله برای کشیدن دندان و خلاصی از درد آن به دندانپزشک مراجعه می کردیم . غافل از اینکه همین کشیدن دندان مضراتی را در آینده نچندان دور برای ناحیه فک و صورت به ارمغان خواهد آورد .
عمده ترین مشکلات خالی ماندن ناحیه بی دندان لثه :

 از بین رفتن تقریبا 6 دندان دیگر در مجاورت ناحیه بی دندانی
تحلیل استخوان فک
تحلیل لثه محل بی دندانی
پیری زودرس
مشکل در تکلم
کاهش اعتماد به نفس
از دست دادن زیبایی دندانی
امکان بروز بیمارهای لثه
مشکل در غذا خوردن
اکنون روشهای جدیددیگری نیز به کار گرفته شده که از کشیدن و خالی ماندن آن ناحیه در فک  جلوگیری به عمل می آید .

ایمپلنت ارزان دندان
انجام جراحی ایمپلنت دندان طبیعتا به خاطر مسائلی که در مقالات دیگر در خصوص هزینه های ایمپلنت گفته شد، ممکن است با هزینه نسبتا بالایی مواجه باشد . اما خوشبختانه راهکارها و روشهایی وجود دارد که برخی درمانگاه ها و مطب های دندانپزشکی با استفاده از آن می توانند با ارائه شرایط پرداخت بهتر، استفاده از ایمپلنت ارزان را برای استفاده کنندگان فراهم آورد.

خدماتی که ایمپلنت را در شرق تهران ارزان می کند
دندانپزشکی آدرینا با فراهم آوردن شرایط مناسب هزینه های انجام ایمپلنت را ارزان نموده است
انجام ویزیت رایگان با متخصص ایمپلنت
انجام مشاوره رایگان برای آشنایی با طرح درمان و نحوه جراحی و پرداخت هزینه ها
استفاده از برند های معتبر سازنده ایمپلنت با قیمت های مناسب
استفاده از متریال های مناسب در لابراتوارهای معتبر دندانسازی
 از همه مهمتر تسهیل شرایط بازپرداخت اقساطی هزینه برای افراد
ایمپلنت ارزان با پرداخت اقساطی
کاشت ایمپلنت دندان ممکن است برای برخی افراد که از تعداد ایمپلنت بیشتری در طرح درمان آنها قرار است استفاده شود ممکن است با هزینه های بیشتری مواجه باشد . و امکان پرداخت را سخت تر نماید.
مرکز دندانپزشکی شرق تهران در نارمک با فراهم آوردن شرایط بازپرداخت به صورت اقساط، انجام این جراحی را برای بسیاری از افراد خصوصا شاغلین در ادارات و دستگاه های دولتی فراهم آورده است .
در همین راستا می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما در همین وبسایت نسبت به دریافت مشاوره هزینه ها اقدام نمایید.

هزینه های ایمپلنت
اگر شما به صورت جدی برای انجام جراحی  ایمپلنت دندانی تصمیم گرفته اید، لازم است به نکاتی توجه داشته باشید:

خوشبخانه روشهایی که در سطر های بالاتر این مقاله به آن اشاره شد می تواند کمک شایانی به هزینه های تمام شده ایمپلنت شما داشته باشد.

دندانپزشکی ایمپلنت ارزان
فرآیند کاشت دندان در دندانپزشکی
تهیه عکس رادیولوژی و یا سه بعدی ( در صورت لزوم ) سپس مشاوره با متخصص کاشت ایمپلنت و صدور طرح درمان
مشاوره به منظور برآورد هزینه ها و تعیین وقت شروع درمان
خارج کردن دندان معیوب
چنانچه بیمار نیاز به جراحی سینوس لیفت داشته باشد این مرحله انجام می شود .
پس از جراحی سینوس و پیوند استخوان احتمالی اقدام به کاشت پایه ایمپلنت
قراردادن اباتمنت و روکش موقت برای تامین زیبایی تا زان آماده شدن روکش اصلی
قالبگیری و امتحان فریم
درنهایت گذاشتن روکش و پروتز دائومی روی اباتمنت و پایه ایمپلنت
این فرآیند کاشت ایمپلنت به تناسب افراد می تواند از 3 ماه تا یک سال به طول انجامد .

قابل ذکر است کسانی که دندان خود را قبلا نکشیده باشند و همان روز جراحی خارج و بلافاصله ایمپلنت کاشته شود زمان کمتری تا بهبودی کامل سپری خواهد کرد .

برای درک بیشتر موضوع در این قسمت مراحل وروند کاشت ایمپلنت را به صورت تصویری برای شما در نظر گرفته ایم که پس از دیدن این فیلم پی خواهید برد که پروسه انجام ایمپلنت با چه مراحل روبروست و هزینه های تمام شده آن با توجه به قیمت پیشنهای به شما چه میزان اهمیت دارد.
 

شماره تماس با کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری کاشت ایمپلنت دندان، امروز با دندانپزشکی آدرینا در شرق تهران واقع در نارمک تماس بگیرید:    09197214685    –   77933549 –  77971183 -021

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

  چهارشنبه 16 بهمن 1398 22:27, توسط ادرینا نیکان   , 776 کلمات  
موضوعات: بدون موضوع, دندانپزشکی, دندانپزشکی ایمپلنت

مصنوعی اگرچه کیفیت آن بهبود یافته است اما برای همه ایده آل نیست در صورت عدم اطمینان از چسب دندان پزشکی ممکن است پروتز ها هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن از جای خود خارج شود و این امر می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و این در حالیست کاشت ایمپلنت دندانی بسیار با دوام تر است.

ایمپلنت دندان

 

 

...

آیا باید کاشت دندان انجام شود؟
اگر دندان از دست داده اید و لثه و فک شما سالم است، ممکن است از ایمپلنت دندان استفاده کنید، یعنی دندانهای جایگزینی که به صورت جراحی در استخوان فک کاشته می شوند. با داشتن بهداشت دهان و دندان خوب، ایمپلنت های دندانی می توانند 20 سال یا بیشتر بدون نیاز به تعویض در دهان شما قرار بگیرند. ایمپلنت دندان اغلب برای افرادی که تنها یک یا دو دندان از دست رفته دارند، یک انتخاب محبوب است،

اما اگر چندین دندان از دست رفته وجود داشته باشد، می توان از دندان مصنوعی نیز به عنوان جایگزین استفاده کرد. تا زمانی که لثه و فک شما سالم باشد، دو یا چند ایمپلنت می تواند به عنوان پایه پشتیبانی برای چندین دندان جایگزین، خدمت کند.

ایمپلنت ها به عنوان جایگزین دندان
ایمپلنت ها یک جایگزین ثابت برای پروتزها یا دندان های مصنوعی قابل جابجایی هستند. اگر ریزش دندان باعث کوچک شدن دهان شود، ممکن است آنها تنها گزینه باشند، زیرا دیگر نمی تواند از پروتز پشتیبانی کنند. برای جایگزینی فقط یک دندان یا چند دندان می توانید از کاشت ایمپلنت استفاده کنید. برای تعبیه کاشت، پیچ های تیتانیومی در استخوان فک حفر می شوند تا از تاج، پل یا پروتز محافظت کنند.

قطعات جایگزینی برای آماده سازی، زمان لازم دارند. این کار برای اطمینان از مناسب بودن دهان و دندانهای شما است. و بدان معنی است که ممکن است اولین مراجعه شما به دندانپزشک کافی نباشند. ایمپلنت ها معمولاً فقط به صورت خصوصی در دسترس هستند و گران هستند. بعضی مواقع برای بیمارانی که نمی توانند از پروتز استفاده کنند یا چهره و دندانهای آنها آسیب دیده است، در دسترس می باشند. مانند افرادی که به سرطان دهان مبتلا شده اند یا حادثه ای که باعث از بین رفتن دندان شده است.


دندان مصنوعی و معایب آن
دندانهای مصنوعی که بیشتر به عنوان پروتز شناخته می شوند در جای دندان های طبیعی قرار دارند. آن ها یک مجموعه کامل برای جایگزینی تمام دندان های شما می باشند. مجموعه ای برای جایگزینی 1 یا چند دندان از دست رفته هستند. دندانپزشکی با استفاده از قالب گیری از لثه ها به صورت سفارشی ساخته می شود. آنها معمولاً از فلز یا پلاستیک می باشند. و قابل جابجایی هستند بنابراین می توانید آنها را تمیز کنید ، اگرچه دندان مصنوعی همزمان با دندانهای دیگر شما قابل مسواک زدن می باشند. از دست دادن دندان های طبیعی مهم هستند زیرا جویدن مواد غذایی شما را دشوار می کند، این امر بر رژیم شما تأثیر منفی خواهد گذاشت و ممکن است باعث لرزیدن عضلات صورت شود.

 
مراحل ایمپلنت دندانی
ابتدا ایمپلنت که مانند پیچ یا استوانه به نظر می رسد، در فک شما قرار می گیرد. طی دو تا شش ماه آینده ، ایمپلنت و استخوان مجاز به اتصال به یکدیگر هستند تا لنگر دندان مصنوعی شما را تشکیل دهند. در طی این مدت، یک گزینه جایگزینی موقت دندان می تواند در محل کاشت انجام شود.
اغلب، مرحله دوم روش برای کشف کاشت و اتصال ضمیمه لازم است. این درپوش موقت پایه ای را که دندان جدید شما روی آن قرار می گیرد تکمیل می کند. لثه های شما مجاز به التیام چند هفته بعد از این عمل خواهند بود.
برخی از سیستم ها کاشت یک مرحله ای استفاده می کنند که نیازی به مرحله دوم ندارند. این سیستم ها از ایمپلنت استفاده می کنند که قطعه فرمت را قبلاً وصل کرده اند. پریودنتیست توصیه می کند که کدام سیستم برای شما مناسب است.

نصب پروتز ایمپلنت
سرانجام، دندان جایگزینی به نام تاج توسط دندانپزشک شما ایجاد می شود و به یک پست فلزی کوچک به نام abutment وصل می شود. بعد از مدت کوتاهی، اعتماد به نفس دوباره ای به لبخند و توانایی خود در جویدن و صحبت کردن تجربه خواهید کرد. ایمپلنت دندان بسیار طبیعی و به نظر می رسد ، حتی ممکن است فراموش کرده باشید که هرگز دندان خود را از دست داده اید.
هر مورد متفاوت است، و در صورت اجازه شرایط می توان برخی از این مراحل را با هم جمع کرد. متخصص دندانپزشکی شما برای تعیین بهترین برنامه درمانی با شما همکاری خواهد کرد.

ارتباط با دندانپزشکی
مرکز دندانپزشکی آدرینا واقع در شرق تهران با ارائه مناسب ترین خدمات خصوصا ویزیت و مشاوره رایگان بهترین شرایط را برای آگاهی افراد از وضعیت دندان های خود به وجود آورده است. شما می توانید از طریق شماره تماسهای زیر با این مرکز در ارتباط باشید .      77933549-77971183-021


فرم در حال بارگذاری ...

1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10 11 12 ... 24

تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

مهمترین اطلاعات دندانپزشکی ایران

خدمات دندانپزشکی (ایمپلنت دندان، جرم گیری هر دو فک و بروساژ، ترمیم آمالگام، ترمیم کامپوزیت، عصب کشی دندان، ترمیم زیبایی( ونیر کامپوزیت)، نگین دندان، چسباندن روکش، پست ریختگی، روکش درجه یک pfm، کشیدن ساده دندان، کشیدن دندان عقل بدون جراحی، ارتودنسی ثابت، ایمپلنت، لمینت، دست دندان کامل، پارسیل دندان)

جستجو